maanantai 18. maaliskuuta 2013

Opettajaesittely: Elffi

"Moi, mie oon Elffi ja sillee."

:3
Meidän suvussa ovat kaikki aina olleet enemmän tai hieman enemmän taiteellisen polun tallaajia. Jokainen meistä on musisoinut pienestä pitäen, minä klarinetin ja klassisen laulun merkeissä jo viimeiset 15 vuotta. Kuuluin jo ala-asteella kuvataideryhmään, vaikka en koskaan osannut tai suostunut piirtämään mitään muuta kuin PÖLLÖJÄ. Yläasteella aloin keräillä, koota ja maalailla Warhammer-miniatyyrejä, samalla rakentaen omalle rakkaalle pienoisarmeijalleni myöskin maastoja ja muuta pientä kivaa. Lukioikäisenä pidin boffer-miekkailukerhoa, ja penkkareiden aikaan harhauduin ensimmäistä kertaa cossaamaan, ja loppua ei näy vieläkään.


Erehdyin osallistumaan WCS-karsintoihin (World Cosplay Summit) vuonna 2011, ja kohta huomasinkin olevani edustamassa Suomea Japanissa järjestetyssä finaalissa. Finaalin jälkeen kului hetki jos toinenkin, ja sitten vain yhtenä päivänä huomasin matkaavani ristiin rastiin maailmaa cosplayn merkeissä. Olen tavannut matkallani tuhansia cossaajia, ja jokaisesta maailmankolkasta olen aina saanut uusia ideoita ja vinkkejä asujen näpertämistä varten.

Ompelukonemessut, Osaka, Japani 2012
Minulla on iso ase...
Intohimoni on propit, etenkin aseet (ISOT \o/) sekä panssarit, ja niiden parissa tulenkin teitä ohjeistamaan Cosplay Bootcampin aikana. Koska olen tautisen patalaiska ihminen,  kuten taiteilijat tuppaavat olemaan, kulutan suurimman osan ajastani koittamalla keksiä mahdollisimman helppoja ja nopeita tapoja toteuttaa asioita. Pidän siis erityisesti luovista ratkaisuista ja erilaisten maalaustapojen testaamisista. Työstän kaikki cossini kotioloissa kerrostalohuoneistossa, joten kaikki käyttämäni työkalut ja tarvikkeet ovat helposti jokaisen hankittavissa.



"Normielämässä siis ihan tavallinen kundi."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti