sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Opettajaesittely: Shufu



Siinä missä lanka muuttuu neuleeksi, kaava vaatteeksi tai yksityiskohta huolitelluksi, olen opettajanasi. Kokemukseni piiriin kuuluu niin teatteria, käsityöperinnettä kuin maailmanluokan tähtien huoltoa. Koulutukseltani olen kaksi kertaa artesaani ja yhden kerran jotain muuta.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/545344_10150880498382742_1168753816_n.jpg
Mallina paikalliselle käsityöyritykselle.

Käsillä tekeminen on ollut intohimoni jo lapsesta asti. Ennen ala-astetta olin jo tehnyt kaikenlaista, muiden muassa kankaankudonnan aloitin 5-vuotiaana, koska 4-vuotiaana en vielä yltänyt kangaspuiden polkimille, enkä siten päässyt kudontakurssille.  Ala-asteen vietin lähes kokonaan tekstiilikäsitöissä ja yläasteella valinnaisenani oli tietenkin tekstiilikäsityö. Peruskoulun jälkeen olen harrastanut käsillä tekemistä koko ajan ja hankkinut kaksikin ammattia tältä alalta.

Cosplay-historiani on melko lyhyt, aloitin vuonna 2010 hakeutumalla World cosplay summitin Suomen edustajaksi ja olin edustamassa Japanissa vuonna 2011. Sen jälkeen olen ollut tuomarina eri tapahtumissa sekä WCS-edustuksen kautta matkamessuilla edistämässä Japaninmatkailua Japanin suurlähetystön pyynnöstä. Tulevaisuudessa aion osallistua vielä kilpailuihin ja tapahtumiin, todennäköisesti sekä kisaavalla, että tuomaroivalla puolella. 

Cosplay Bootcamp -leirillä minä olen ompelukikkailujumalasi, tiedän kikan jos toisenkin, joilla voit niin sanotusti oikaista onneen.



Hattu, jonka tekemiseen meni viisi päivää~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti